Czy warto włączyć do diety suplementy na bazie młodego jęczmienia?

Wiele osób poszukuje obecnie takich suplementów diety i takich pokarmów, które pozwolą na dłuższe zachowanie dobrej kondycji zdrowotnej. Zdarza się, że zmiana diety następuje dopiero wtedy gdy stan zdrowia ulegnie pogorszeniu. Kiedy warto włączyć młody jęczmień do codziennej diety?

Młody jęczmień – korzyści zdrowotne

Osoby, które zaczynają dbać o swoje zdrowie, często wybierają dietę opartą między innymi o wyciskane soki warzywne i owocowe. Do takich napojów można dodać także młody jęczmień. Dlaczego warto zdecydować się na taką kombinację? Młody jęczmień to przede wszystkim bogactwo chlorofilu. Chlorofil ma podobny skład do hemoglobiny. Dzięki temu można więc podwyższyć poziom żelaza we krwi, dlatego zielony jęczmień często wybierają osoby z anemią. Jednak chlorofil ma nie tylko takie działanie. Młody jęczmień jest wykorzystywany także jako środek wspomagający detoksykację organizmu.

Prozdrowotnie w przypadku młodego jęczmienia działają również zawarte w nim witaminy. W tej roślinie można znaleźć przede wszystkim witaminy z grupy B. Obecnie są one bardzo istotne, ponieważ regulują wiele procesów zachodzących między innymi w układzie nerwowym oraz odpornościowym. Warto suplementować młody jęczmień zarówno dla zdrowia, jak i dla urody. Młody jęczmień wybierany jest również ze względu na zawarte w nim enzymy wpływające korzystnie na wiele procesów zachodzących w organizmie.

Jak jeść młody jęczmień?

Młody jęczmień można jeść na co najmniej kilka sposobów. Jednym z nich jest zastosowanie wyhodowanego przez siebie jęczmienia. Wystarczy zakupić nasiona i wysiać je do doniczki by już po kilku dniach móc cieszyć się gotowym do ścinania jęczmieniem. Taka forma umożliwia łatwe dodanie tego składnika do zdrowotnego koktajlu. Jednak to nie jedyna możliwość, jeśli chodzi o spożywanie młodego jęczmienia. Wśród gotowych produktów można znaleźć:

– sproszkowany sok z młodego jęczmienia

– suszony młody jęczmień

Ta pierwsza opcja umożliwia dostarczenie organizmowi ważnych składników w najbardziej przyswajalnej formie. Należy jednak pamiętać, że sproszkowany sok z młodego jęczmienia praktycznie nie zawiera błonnika. Dlatego też należy traktować ten produkt jako dodatkowe źródło odżywczych substancji, w tym chlorofilu.

Sproszkowany suszony młody jęczmień z kolei to standardowa ilość składników odżywczych i duża zawartość błonnika. To tę wersję wybiorą osoby, które chcą skorzystać z tego suplementu w celu wspomagania procesu odchudzania. Warto o tym pamiętać, ponieważ sproszkowany suszony jęczmień zazwyczaj jest tańszy niż sproszkowany sok.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *